Taxform Sp. z o.o. proponuje wszystkim naszym Klientom profesjonalną obsługę księgową w obszarze pełnej księgowości.
W ramach obsługi pełnej księgowości oferujemy Państwu prowadzenie:
- ksiąg rachunkowych Sp. z o.o., Sp. z o.o. sp. k., Spółek Akcyjnych,
- księgowości fundacji,
- księgowości stowarzyszeń.
Pełna księgowość jest najbardziej zaawansowaną i sformalizowaną formą prowadzenia ewidencji księgowej. To rozbudowany i precyzyjny system ewidencji zdarzeń gospodarczych, będący częścią rachunkowości, a służący do kontroli, analizy, generowania informacji na temat sytuacji firmy w danym momencie lub na przestrzeni jakiegoś okresu. Pełna księgowość służy nie tylko do obliczenia podatku – choć to również, ale przede wszystkim, do stworzenia pełnego obrazu finansów przedsiębiorstwa. Podmioty zobowiązane do prowadzenia takiej formy księgowości oraz te które samodzielnie dokonały jej wyboru muszą rzetelnie i jasno przedstawiać sytuację majątkową, finansową oraz wynik finansowy swojej działalności.
Prowadzenie przez biuro rachunkowe Taxform pełnych ksiąg rachunkowych obejmuje:
- opracowanie polityki rachunkowości,
- tworzenie indywidualnych planów kont dostosowanych do potrzeb firmy oraz potrzeb informacyjnych i zarządczych,
- dekretację, czyli ocenę dokumentów księgowych w świetle prawa podatkowego wraz ze sposobem uwidaczniania w księgach,
- prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
- sporządzanie zestawienia obrotów i sald,
- uzgadnianie kont rozrachunkowych,
- zamykanie ksiąg po zakończeniu roku obrotowego,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa, zestawienie zmian w kapitale własnym, rachunek przepływów pieniężnych),
- sporządzanie odrębnych ewidencji dla celów podatku VAT,
- wyliczanie zobowiązań podatkowych i sporządzanie deklaracji podatkowych, raportów (ZUS, US, GUS, PFRON,inne),
- rozliczanie transakcji wewnątrzunijnych, związanych z eksportem oraz importem,
- prowadzenie ewidencji wyposażenia,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wraz
- z dokonaniem odpisów amortyzacyjnych.
Organizacje pozarządowe (fundacje, stowarzyszenia) podlegają między innymi przepisom Ustawy o rachunkowości, co wiąże się z koniecznością prowadzenia ksiąg handlowych. Do momentu nie prowadzenia działalności gospodarczej - jednostki te mogą korzystać z pewnych uproszczeń w zakresie podziału kosztów i sporządzania uproszczonego sprawozdania finansowego.
Prowadzenie przez naszą firmę księgowości organizacji pozarządowych obejmuje:
- opracowanie polityki rachunkowości,
- tworzenie indywidualnych planów kont dostosowanych do potrzeb jednostki,
- dekretację, czyli ocenę dokumentów księgowych w świetle prawa podatkowego wraz ze sposobem uwidaczniania w księgach,
- prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym, sporządzanie zestawienia obrotów i sald,
- uzgadnianie kont rozrachunkowych,
- zamykanie ksiąg po zakończeniu roku obrotowego,
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa),
- sporządzanie odrębnych ewidencji dla celów podatku VAT,
- wyliczanie zobowiązań podatkowych i sporządzanie deklaracji podatkowych, raportów (ZUS, US, GUS, inne),
- prowadzenie ewidencji wyposażenia,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wraz z dokonaniem odpisów amortyzacyjnych.
W przypadku pełnej księgowości obowiązują następujące standardy w obsłudze Państwa przedsiębiorstwa:
- DOKUMENTACJA - odbiór dokumentów zgodnie z zadeklarowaną przez Państwo w umowie formą (za pośrednictwem kuriera, przesyłki pocztowej, poczty elektronicznej, dostarczenia osobiście do naszej siedziby lub odbioru dokumentów przez naszego pracownika); weryfikacja poprawności formalnej i rachunkowej otrzymanych dokumentów; otwarcie i zamknięcie ksiąg zgodnie z obowiązującymi przepisami; wprowadzanie dokumentów do systemu księgowego oraz ewidencjonowanie i archiwizowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; tworzenie dokumentów pomocniczych (np. faktury wewnętrzne, dowody wewnętrzne) oraz zestawień pomocniczych (np. ewidencja środków trwałych, tworzenie planów amortyzacji); prowadzenie rejestrów VAT,
- WYLICZENIA - kalkulacja podatku VAT; kalkulacja zaliczek na podatek PIT, CIT; rozliczanie kosztów w czasie; kalkulacje niezbędne do prawidłowego wypełniania deklaracji do GUS, NBP,
- DEKLARACJE - sporządzanie deklaracji VAT i VAT-UE; sporządzanie deklaracji PIT/CIT; przygotowywanie deklaracji do GUS, do NBP; przygotowywanie dokumentów rejestracyjnych oraz aktualizacyjnych; sporządzanie rocznych zeznań podatkowych, sprawozdań finansowych i sprawozdań z działalności przedsiębiorstwa,
- REPREZENTACJA - prowadzenie korespondencji z urzędami skarbowymi, ZUS, GUS; reprezentacja podczas kontroli; wyjaśnienia i pomoc w załatwianiu spraw,
- DORADZTWO - pomoc w zakresie podejmowania trafnych decyzji podatkowych, pomoc w załatwianiu spraw prawnych; pomoc w rejestracji przedsiębiorstw.