Pełna księgowość

Taxform.pl proponuje wszystkim naszym Klientom profesjonalną obsługę księgową w obszarze pełnej księgowości.

Pełna księgowość jest najbardziej zaawansowaną i sformalizowaną formą prowadzenia ewidencji księgowej.

To rozbudowany i precyzyjny system ewidencji zdarzeń gospodarczych, będący częścią rachunkowości, a służący do kontroli, analizy, generowania informacji na temat sytuacji firmy w danym momencie lub na przestrzeni jakiegoś okresu.

Pełna księgowość służy nie tylko do obliczenia podatku – choć to również, ale przede wszystkim, do stworzenia pełnego obrazu finansów przedsiębiorstwa.

Podmioty zobowiązane do prowadzenia takiej formy księgowości oraz te które samodzielnie dokonały jej wyboru muszą rzetelnie i jasno przedstawiać sytuację majątkową, finansową oraz wynik finansowy swojej działalności.



W ramach obsługi pełnej księgowości oferujemy Państwu prowadzenie:

  • ksiąg rachunkowych Sp. z o.o.,
    Sp. z o.o. sp. k., Spółek Akcyjnych

  • księgowość
    stowarzyszeń

Prowadzenie przez biuro rachunkowe Taxform.pl pełnych ksiąg rachunkowych obejmuje:

  • opracowanie polityki rachunkowości,
  • tworzenie indywidualnych planów kont dostosowanych do potrzeb firmy oraz potrzeb informacyjnych i zarządczych,
  • dekretację, czyli ocenę dokumentów księgowych w świetle prawa podatkowego wraz ze sposobem uwidaczniania w księgach,
  • prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
  • sporządzanie zestawienia obrotów i sald,
  • uzgadnianie kont rozrachunkowych,
  • zamykanie ksiąg po zakończeniu roku obrotowego,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa, zestawienie zmian w kapitale własnym, rachunek przepływów pieniężnych),
  • sporządzanie odrębnych ewidencji dla celów podatku VAT,
  • wyliczanie zobowiązań podatkowych i sporządzanie deklaracji podatkowych, raportów (ZUS, US, GUS, PFRON,inne),
  • rozliczanie transakcji wewnątrzunijnych, związanych z eksportem oraz importem,
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wraz
  • z dokonaniem odpisów amortyzacyjnych.
Organizacje pozarządowe (fundacje, stowarzyszenia) podlegają między innymi przepisom Ustawy o rachunkowości, co wiąże się z koniecznością prowadzenia ksiąg handlowych. Do momentu nie prowadzenia działalności gospodarczej - jednostki te mogą korzystać z pewnych uproszczeń w zakresie podziału kosztów i sporządzania uproszczonego sprawozdania finansowego.

Prowadzenie przez naszą firmę księgowości organizacji pozarządowych obejmuje:

  • opracowanie polityki rachunkowości,
  • tworzenie indywidualnych planów kont dostosowanych do potrzeb jednostki,
  • dekretację, czyli ocenę dokumentów księgowych w świetle prawa podatkowego wraz ze sposobem uwidaczniania w księgach,
  • prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym, sporządzanie zestawienia obrotów i sald,
  • uzgadnianie kont rozrachunkowych,
  • zamykanie ksiąg po zakończeniu roku obrotowego,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa),
  • sporządzanie odrębnych ewidencji dla celów podatku VAT,
  • wyliczanie zobowiązań podatkowych i sporządzanie deklaracji podatkowych, raportów (ZUS, US, GUS, inne),
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wraz z dokonaniem odpisów amortyzacyjnych.

W przypadku pełnej księgowości obowiązują następujące standardy w obsłudze Państwa przedsiębiorstwa:

  • Odbiór dokumentów zgodnie z zadeklarowaną przez Państwo w umowie formą (za pośrednictwem kuriera, przesyłki pocztowej, poczty elektronicznej, dostarczenia osobiście do naszej siedziby lub odbioru dokumentów przez naszego pracownika);
  • weryfikacja poprawności formalnej i rachunkowej otrzymanych dokumentów;
  • otwarcie i zamknięcie ksiąg zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  • wprowadzanie dokumentów do systemu księgowego oraz ewidencjonowanie i archiwizowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
  • tworzenie dokumentów pomocniczych (np. faktury wewnętrzne, dowody wewnętrzne) oraz zestawień pomocniczych (np. ewidencja środków trwałych, tworzenie planów amortyzacji);
  • prowadzenie rejestrów VAT
  • kalkulacja podatku VAT;
  • kalkulacja zaliczek na podatek PIT, CIT;
  • rozliczanie kosztów w czasie;
  • kalkulacje niezbędne do prawidłowego wypełniania deklaracji do GUS, NBP
  • sporządzanie deklaracji VAT i VAT-UE; sporządzanie deklaracji PIT/CIT;
  • przygotowywanie deklaracji do GUS, do NBP;
  • przygotowywanie dokumentów rejestracyjnych oraz aktualizacyjnych;
  • sporządzanie rocznych zeznań podatkowych, sprawozdań finansowych i sprawozdań z działalności przedsiębiorstwa
  • prowadzenie korespondencji z urzędami skarbowymi, ZUS, GUS;
  • reprezentacja podczas kontroli;
  • wyjaśnienia i pomoc w załatwianiu spraw
  • pomoc w zakresie podejmowania trafnych decyzji podatkowych, pomoc w załatwianiu spraw prawnych;
  • pomoc w rejestracji przedsiębiorstw

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń lub napisz do nas.

42 207 4444

Copyright © 2022 taxform.pl | Wszelkie prawa zastrzeżone!
projekt i realizacja: kambit.pl
Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 1 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
9 + 1 =