Obsługa księgowa

42 207 4444biuro@taxform.pl
  • Ubezpieczenie OC wykonywania działalności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
  • Odbiór dokumentów z siedziby Klienta przez naszych pracowników
  • Profesjonalizm i indywidualne podejście do Klienta
  • Wyliczenie podatku na cito
  • TAXFORM

OBSŁUGA KSIĘGOWA

PEŁNA KSIĘGOWOŚĆ - Taxform Łódź, Pomorska 77

Taxform Sp. z o.o. proponuje Państwu profesjonalną obsługę księgową zarówno w obszarze uproszczonej jak i pełnej księgowości.

W ramach obsługi pełnej księgowości oferujemy Państwu prowadzenie:
  • ksiąg rachunkowych,
  • księgowości fundacji,
  • księgowości stowarzyszeń.
Pełna księgowość jest najbardziej zaawansowaną i sformalizowaną formą prowadzenia ewidencji księgowej. To rozbudowany i precyzyjny system ewidencji zdarzeń gospodarczych, będący częścią rachunkowości, a służący do kontroli, analizy, generowania informacji na temat sytuacji firmy
w danym momencie lub na przestrzeni jakiegoś okresu. Pełna księgowość służy nie tylko do obliczenia podatku – choć to również, ale przede wszystkim, do stworzenia pełnego obrazu finansów przedsiębiorstwa. Podmioty zobowiązane do prowadzenia takiej formy księgowości oraz te które samodzielnie dokonały jej wyboru muszą rzetelnie i jasno przedstawiać sytuację majątkową, finansową oraz wynik finansowy swojej działalności.

Prowadzenie przez biuro rachunkowe Taxform pełnych ksiąg rachunkowych obejmuje:
  • opracowanie polityki rachunkowości,
  • tworzenie indywidualnych planów kont dostosowanych do potrzeb firmy oraz potrzeb informacyjnych i zarządczych,
  • dekretację, czyli ocenę dokumentów księgowych w świetle prawa podatkowego wraz ze sposobem uwidaczniania w księgach,
  • prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
  • sporządzanie zestawienia obrotów i sald,
  • uzgadnianie kont rozrachunkowych,
  • zamykanie ksiąg po zakończeniu roku obrotowego,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa, zestawienie zmian w kapitale własnym, rachunek przepływów pieniężnych),
  • sporządzanie odrębnych ewidencji dla celów podatku VAT,
  • wyliczanie zobowiązań podatkowych i sporządzanie deklaracji podatkowych, raportów (ZUS, US, GUS, inne),
  • rozliczanie transakcji wewnątrzunijnych, związanych z eksportem oraz importem,
    prowadzenie ewidencji wyposażenia,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wraz
    z dokonaniem odpisów amortyzacyjnych.

Organizacje pozarządowe (fundacje, stowarzyszenia) podlegają między innymi przepisom Ustawy o rachunkowości, co wiąże się z koniecznością prowadzenia ksiąg handlowych. Do momentu nie prowadzenia działalności gospodarczej - jednostki te mogą korzystać z pewnych uproszczeń w zakresie podziału kosztów i sporządzania uproszczonego sprawozdania finansowego.

Prowadzenie przez naszą firmę księgowości organizacji pozarządowych obejmuje:
  • opracowanie polityki rachunkowości,
  • tworzenie indywidualnych planów kont dostosowanych do potrzeb jednostki,
  • dekretację, czyli ocenę dokumentów księgowych w świetle prawa podatkowego wraz ze sposobem uwidaczniania w księgach,
  • prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
  • sporządzanie zestawienia obrotów i sald,
  • uzgadnianie kont rozrachunkowych,
  • zamykanie ksiąg po zakończeniu roku obrotowego,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa),
  • sporządzanie odrębnych ewidencji dla celów podatku VAT,
  • wyliczanie zobowiązań podatkowych i sporządzanie deklaracji podatkowych, raportów (ZUS, US, GUS, inne),
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wraz
    z dokonaniem odpisów amortyzacyjnych.


W przypadku pełnej księgowości obowiązują następujące standardy w obsłudze Państwa przedsiębiorstwa:
  • DOKUMENTACJA - odbiór dokumentów zgodnie z zadeklarowaną przez Państwo
    w umowie formą (za pośrednictwem kuriera, przesyłki pocztowej, poczty elektronicznej, dostarczenia osobiście do naszej siedziby lub odbioru dokumentów przez naszego pracownika); weryfikacja poprawności formalnej i rachunkowej otrzymanych dokumentów; otwarcie i zamknięcie ksiąg zgodnie z obowiązującymi przepisami; wprowadzanie dokumentów do systemu księgowego oraz ewidencjonowanie i archiwizowanie zgodnie
    z obowiązującymi przepisami prawa; tworzenie dokumentów pomocniczych (np. faktury wewnętrzne, dowody wewnętrzne) oraz zestawień pomocniczych (np. ewidencja środków trwałych, tworzenie planów amortyzacji); prowadzenie rejestrów VAT,
  • WYLICZENIA - kalkulacja podatku VAT; kalkulacja zaliczek na podatek PIT, CIT; rozliczanie kosztów w czasie; kalkulacje niezbędne do prawidłowego wypełniania deklaracji do GUS, NBP,
  • DEKLARACJE - sporządzanie deklaracji VAT i VAT-UE; sporządzanie deklaracji PIT/CIT; przygotowywanie deklaracji do GUS, do NBP; przygotowywanie dokumentów rejestracyjnych oraz aktualizacyjnych; sporządzanie rocznych zeznań podatkowych, sprawozdań finansowych i sprawozdań z działalności przedsiębiorstwa,
  • REPREZENTACJA - prowadzenie korespondencji z urzędami skarbowymi, ZUS, GUS; reprezentacja podczas kontroli; wyjaśnienia i pomoc w załatwianiu spraw,
  • DORADZTWO - pomoc w zakresie podejmowania trafnych decyzji podatkowych, pomoc w załatwianiu spraw prawnych; pomoc w rejestracji przedsiębiorstw.